Od pondělí 17. ledna 2022 platí povinnost testovat zaměstnance a další spektrum osob na COVID-19 pro velkou skupinu osob pomocí samo-testů. V této souvislosti vzniká zaměstnavatelům povinnost evidovat provedené testy do protokolu.
Co musí tedy zaměstnavatel pro evidenci udělat?
Zaměstnavatel, osoba samostatně výdělečně činná a právnická osoba, která zajišťuje testování pro osoby, které jsou jejím orgánem nebo členem orgánu, má povinnost vést pro kontrolní účely evidenci provedených testů, a to v rozsahu:
- datum testování
- jména a příjmení osob včetně uvedení jejich data narození
- čísla pojištěnce
- názvu zdravotní pojišťovny
- výsledky testů.
Protokol o evidenci testovaných zaměstnanců (ZDARMA):
Pro účely evidence si můžete stáhnout naše jednoduché protokoly o provedeném testování:
- PDF –
Protokol-o-testovani-zamestnancu-od-17-1-2022 (1)
- RTF –
Protokol-o-testovani-zamestnancu-od-17-1-2022 (2)
- DOCX –
Protokol-o-testovani-zamestnancu-od-17-1-2022
Všichni se budou testovat pomocí rychlých antigenních samotestovacích sad dvakrát týdně. Následující testování zaměstnance proběhne nejdříve třetí den po předchozím testování. Není-li zaměstnanec v den termínu testování v práci, otestuje se v den příchodu na pracoviště.
Další potřebné pracovněprávní dokumenty najdete v kompletu Vzory smluv a podání 2022,
Databáze obsahuje přes 2200 dokumentů / taháků na smlouvy, které Vám pomohou s praktickým řešením téměř všech právních situací.
Další povinností zaměstnavatele je poslat hygieně seznam osob, které byly testovány s pozitivním výsledkem nebo se odmítly testovat. Hlášení se provádí na stránce
https://samotestovani.uzis.cz (systém pro nahlašování pozitivních zaměstnanců). Zde není náš protokol vyžadován.
A nakonec, seznam certifikovaných testů: https://www.sukl.cz/prehled-testu-k-diagnostice-onemocneni-covid-19
LEGIS.CZ s.r.o.